Start als DSD-reseller

 

Voorkom dat je dubbel betaalt voor eenzelfde Office365 service en zeg je lopende service op. Voordat de bestaande service stopt, moet de nieuwe aankoop in het DSD platform voltooid zijn.
 

Aangekocht bij Microsoft

Bij Microsoft kun je kiezen voor een jaarlijks of maandelijks abonnement. Om de overeenkomst stop te zetten, schakel je bij beide abonnementen de optie ‘automatisch verlengen’ uit. Hoe je dit doet leggen we hieronder verder uit. Je kunt je abonnement ook eerder annuleren via Microsoft, maar hier zijn vaak kosten aan verbonden. Deze vind je terug tijdens het annuleren.

Jaarlijks / maandelijks

Bij een jaarlijks of maandelijkse abonnement dien je enkel de optie ‘automatisch verlengen’ uit te schakelen. Dit doe je door in te loggen in de Office 365 portal. Ga naar ‘facturering > abonnementen’. Zoek het te annuleren abonnement op en klik op de link 'automatisch verlengen uitschakelen'. Dit is zichtbaar aan de rechterzijde. In dit zelfde overzicht heb je de mogelijkheid om een abonnement voortijdig te annuleren.

Let op! Doe dit bij de nieuwe aankoop(contract) via het DSD platform één tot twee dagen voor het verlopen van het bestaande abonnement, zodat er een geldige licentie aanwezig is.
 

Aangekocht bij Authorised Distributor

Bij een Microsoft distributeur kun je kiezen voor een jaarlijks of maandelijks abonnement. Onderstaand leggen wij voor beide abonnementen uit hoe de service stopgezet kan worden.  

Jaarlijks

De jaarlijkse verkoop gebeurt via de levering van een productsleutel. Deze wordt ingevoerd in de Office 365 portal van de eindgebruiker. Deze code verloopt automatisch. Je hoeft hier geen actie te ondernemen.

Let op! Doe dit bij de nieuwe aankoop(contract) via het DSD platform één tot twee dagen voor het verlopen van het bestaande abonnement, zodat er een geldige licentie aanwezig is.

Maandelijks

De maandelijkse abonnementen dienen stopgezet te worden bij de lopende leverancier. De opzegtermijn verschilt per leverancier. Voor het stopzetten van het abonnement raden wij aan contact op te nemen met de leverancier. Vraag naar de exacte einddatum van het huidige abonnement.

Let op! Doe dit bij de nieuwe aankoop(contract) via het DSD platform één tot twee dagen voor het verlopen van het bestaande abonnement, zodat er een geldige licentie aanwezig is.
 

Jouw eigen on·demand software store.

Start vandaag!