Hoe bied je jouw klant de juiste EDR-oplossing aan?
De cyberveiligheid van een organisatie bewaken is geen makkelijke taak. Er moet veel onderhouden worden, denk aan gebruikers, apparaten, applicaties, waarschuwingen, kwetsbaarheden, patches en nog veel meer. Veel IT-beheerders in het MKB hebben gewoonweg geen tijd om hun netwerk 24 uur per dag te monitoren, terwijl dit, vooral tegenwoordig, wel uiterst belangrijk is. Bijna tweederde van de wereldwijde organisaties heeft namelijk wel eens te maken gehad met een indringer in hun netwerk. Bij 56% van deze inbreuken duurde het maanden of langer om erachter te komen dat er iets mis was. En hoe langer het duurt voordat de inbreuk aangepakt wordt, hoe groter de schade en hoe hoger de kosten voor het herstel…
Zonder de juiste cybersecurity-maatregelen te nemen, kunnen cybercriminelen profiteren van alle bestaande en nieuwe kwetsbaarheden om binnen te treden tot de bedrijfsinfrastructuur. De endpoint is hier vaak de belangrijkste ingang voor cybercriminelen. Door een EDR-oplossing in te zetten bescherm je jouw klanten tegen gecompliceerde malware-aanvallen en krijg je inzicht in de hoofdoorzaak van de dreiging en hoe deze zich heeft verplaatst in het netwerk.
In een whitepaper geven we antwoord op de volgende vragen:
- Waarom moet jouw klant juist nú een EDR-oplossing gaan gebruiken?
- Wat is EDR en wat voegt MDR hier nog aan toe?
- Hoe kies je de juiste security-oplossing voor je klant?
- Wanneer adviseer jij je klanten een MDR-oplossing?
- Hoe kunnen de Detection & Response-oplossing van Kaspersky Optimum Security helpen?